Τελευταίοι Σύνδεσμοι
- Επιστήμες και Μαθηματικά
- Στο Σταυροδρόμι Τριών Ηπείρων
- Πολιτικά και Διπλωματικά Γεγονότα της Νεότερης Ιστορίας Μας
- Πήλιουρας Παναγιώτης
- Ο Παραμυθάς
- Μουσική Πρόγραμμα Μελίνα Εκπαίδευση Και Πολιτισμός
- Η Ιστορία Του Καραγκιόζη
- Οικουμενικό Πατριαρχείο
- Θεσσαλονίκη_Χαλκιδική Τρισδιάστη Περιήγηση
- Σεισμικές Δονήσεις Στον Ελλαδικό Χώρο
- Δραστηριότητες Γραπτού Λόγου
- Μουσεία Όλου του Κόσμου
- Νόησις
- NASA
- ESA
- Διαστημικός Σταθμός
- ESA Για Παιδιά
- Ελληνική Αστρονομική Εταιρεία
- Ταξίδι Στο Ηλιακό Μας Σύστημα
- Ευγενίδιο Ίδρυμα
Αρχαία Ελλάδα-Μύθοι Αισώπου |
![]() |
![]() |
![]() |
Τετάρτη, 02 Μάιος 2012 08:40 |
Αισώπου Μύθοι
Στην παρούσα κατηγορία ασχολούμαστε με θέματα εμπνευσμένα από την Αρχαία Ελλάδα και την διαχρονική ελληνική σκέψη. Μιλήσαμε για το ότι οι Έλληνες είναι οι Πατέρες όλης της Ευρώπης και όλου του Σύγχρονου Πολιτισμού Παγκοσμίως με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον Ιπποκράτη Πατέρα της Ιατρικής, τον Ηρόδοτο Πατέρας της Ιστορίας, τον Ευκλείδη Πατέρα της Γεωμετρίας, τον Στράβωνα Πατέρα της Γεωγραφίας, τον Διοσκουρίδη Πατέρα της Φαρμακευτικής, τον Αρχιμήδη Πατέρα της Μηχανικής, τους Κλεισθένη και Περικλή Πατέρες της Δημοκρατίας και φυσικά τον Όμηρο Πατέρα της Ποίησης και τον Αίσωπο Πατέρα των μυθοποιών. Από όλες τις παραπάνω κατηγορίες θεμάτων επιλέξαμε τον Αίσωπο ως τον πρώτο και σημαντικότερο Παραμυθά του Κόσμου. Το έργο του Αισώπου που αποφασίσαμε να εικονογραφήσουμε είναι ο πασίγνωστος μύθος "Η αλεπού και το κοράκι". Στη συνέχεια, η διαδικασία που ακολουθήσαμε ήταν η εξής: 1) Αναγνώσαμε μια σύντομη έκδοση του μύθου "Η αλεπού και το κοράκι". (5 λεπτά) 2) Ζήτησα από τους μαθητές να μου αναφέρουν τις σημαντικότερες σκηνές του μύθου. (5 λεπτά) 3) Οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν τις παραπάνω σκηνές με τους κατάλληλους διαλόγους όπως τους θυμούνται αλλά και αυτοσχεδιάζοντας. Οι μαθητές κάνουν χρήση των κατάλληλων εργαλείων 4) Οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν την τελική εικόνα, η οποία θα περιλαμβάνει να ονόματά τους και το Ηθικό Δίδαγμα-Συμπέρασμα του Μύθου, ώστε να γίνει κατανοητό ότι ο Αίσωπος με τις παραβολές του ήθελε να διαπλάσει με ευχάριστο και παραστατικό τρόπο τις νέες γενιές σε αντίθεση με κάποια σημερινά παραμύθια που έχουν στόχο μόνο τη διασκέδαση. (10 λεπτά) Δουλέψαμε με τις τάξεις Β', Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' και χρειαστήκαμε 2 διαδακτικές ώρες με τις μεγαλύτρες και 3 με τις μικρότερες τάξεις. Παρουσιάζουμε δουλειές της Ε' και της ΣΤ' τάξης. Επιλογικά, μπορούμε να πούμε πως το παρόν θέμα είλκυσε την προσοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών και δούλεψαν χαρούμενα και δημιουργικά. Ακόμη, οι μαθητές προβληματίστηκαν και συλλογίστηκαν τα διάφορα διδάγματα περί Αρετής των Ελλήνων. |
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 03 Μάιος 2012 16:44 |